אין יותר מתסכל מלראות אייקון קטן ועגול מסתובב ומסתובב ודף האינטרנט בו אתם מנסים לצפות עולה לאט ובחלקים או אולי הסרטון שבו אתם מנסים לצפות מקרטע. אז למה זה קורה?
כמה סיבות:
1. מהירות הגלישה שלכם איטית עקב בעיית תקשורת של ספק האינטרנט או התשתית (לדוגמא: בזק או הוט)
2. השרת עליו מאוחסן הקובץ איטי או סובל מעומסים רבים
3. תקלה מקומית אצלכם (ראוטר שהתקלקל וכו')
אז מה עושים בכדי לבדוק את מהירות האינטרנט ולוודא שאתם מקבלים את מה שהבטיחו לכם?
הנה התשובות:
יש כלי אחד חינמי שיעשה זאת עבורכם והוא נקרא Speedtest. את הכלי תמצאו באתר האינטרנט:
www.speedtest.net
היות ומדובר באתר אינטרנט חיצוני, ספקיות האינטרנט שלכם לא ימהרו להגיד לכם שאכן מדובר בתקלה אצלם ויפנו אותכם לבדיקת מהירות ישירות מולם כך למעשה הם יכולים לוודא שאין בעית תקשורת אצלם שאתם מושפעים ממנה.
לכן נצטרך לבדוק את מהירות האינטרנט מול הספק ישירות - רשימת קישורים לבדיקת מהירות של ספקי האינטרנט הבולטים:
014 בזק בינלאומי -
http://speed-frk.bezeqint.net
012 סמייל -
http://www.partner.co.il/cellular/speed_test
013 נטוויז'ן -
http://speed.013.net
פרטנר -
http://www.partner.co.il/cellular/speed_test
רימון -
https://html5-speed.rimon.net.il/
טריפל סי -
http://www.ccc.co.il/BroadbandSpeedTest.aspx - Triple C
ניתן לבדוק מהירות גם כאן באתר:
https://www.isramedia.net/content/speed-test
לכל ספקית אינטרנט יש עמוד יעודי משלה, ניתן לבקש אותו מהתמיכה שלהם.
מהירות האינטרנט שונה ממה שהבטיחו לכם?
במידה ותוצאות בדיקת המהירות מול חברת התשתית אינן אופטימליות יש ליצור קשר עם מוקדי השירות הטכני של חברות התשתית. שימו לב שמומלץ להסתמך על הבדיקה מול אתר האינטרנט של הספק.
מומלץ לנתק תוכנות שצורכות תעבורת רשת כמו סקייפ ושאר הירקות על מנת לוודא שאף אחת מהן לא גוזלת תעבורה יקרה.
בהצלחה!