בסיסיים הקשורים בהם:
ראשית צריך להבין מה היא לאומיות, מה היא יהדות, ומה שונה ומיוחד בעם ישראל בקשר לשניים.
לאומיות הוא סיפור התהוותו של עם בארץ מסויימת על בסיס התרבות שהתפתחה בו וכוללת סממנים שונים בניהם: תרבות, שפה, גבולות, היסטוריה, וכו' משותפים.
בכל ארצות הלאום מלבד ישראל אין קשר בין הלאום לדת, ובתחום זה אצל עמים שונים היו שינויים במהלך ההיסטוריה כולל החלפת הדת מה שלא שינה את הלאום.
להבדיל, עם ישראל הפך לעם (כלומר לאומה לאומית) עם ועל בסיס קבלת התורה לפני כ-330 שנים לערך.
לכן הלאום שלנו מיוחד מכל העמים, שכן הדת הינה חלק אינטגרלי ממנו ולכן איננה ניתנת להפרדה.
ואגב, נושא ה"עם" הפלסטיני הינו שקר מוחלט שהומצא ע"י הערבים ואומץ ע"י גורמי שמאל בארץ מטעמים פוליטיים. גם עראפת ועוד הרבה "פלסטינים" הודו שארצות מוצאיהם היו מארצות ערב, ולכן שמות המשפחה מראים לרוב על ארץ המוצא, ורוב ורוב הישובים והכפרים שלהם קרויים ע"ש ישובים יהודיים עתיקים. בניגוד אלינו, אין להם שום היסטוריה, ממצאים ארכיאולוגיים כמו מטבעות, דגל, או כל סממן אחר של עם שהיה בא"י. די אירוני שרק השם פלסטין כבר אומר שהכל שקר מכיוון שאין את האות- פ' בערבית..
ואלייך טולה: תפיסתך על שאין אמת אחת נכונה ושגוייה- אמנם היו בחז"ל מחלוקות, אבל הלכה נפסקה ברוב המקרים כמו בית הילל המקל יותר. בעיקרי הדברים אין מחלוקות, אלא בפירטי הדינים. וישנו כלל ידוע כי: אלה ואלה דיברי אלוקים חיים, ולעתיד לבוא כאשר ההסתר יעלם מן העולם, הלכה תהיה כבית שמאי. באופן כללי אין אף שינוי בהלכה מאז חתימת הגמרא, מה שכן יש זה אופן הכלת ההלכה על מצבים או טכנולוגיות שהתפתחו (אבל בעצם הפסיקה אין שינוי).
ואז עולה השאלה כיצד יתכן, ואתן רק דוגמא אחת: נחלקו חכמים אם בניסן נברא העולם או בתשרי, ונפסק בתשרי. ואם כך, דעה אחת לפחות שגוייה.. אלא הפירוש העמוק יותר הוא כך:
עולם הנשמות נברא בניסן, והעולם הגשמי הזה בתשרי. בית הילל ובית שמאי ידעו את העובדות אבל חלקו מה מכריעים להלכה בפועל- האם ללכת אחר הנשמה או אחר הגוף ?- ונפסק אחר הגוף כיוון שכרגע אנו בעולם הגשמי (להבדיל מהעולם הבא בו הרוח תהיה דומיננטית הרבה יותר, והגוף כמעט יתבטל לנשמה). אז מי שלומד את טעמי המחלוקות, גם יכול להבין כיצד דברים שלכאורה סותרים מתיישבים, וכל העניין וטווח הפסיקה בדברים מסויימים קשורים לרמה הרוחנית של הדור, וכאמור בדור הירוד שלנו מקלים.
לא רוצה להעמיס, אבל מכיוון שמאוד כואב ואיכפת לי אשמח לענות גם על שאלות בנושא הגיור וכו'.
אין מטרתי להחזיר כאן בתשובה, אבל לכל הפחות להציג למי שמעוניין דברים בסיסיים ביהדות שהתקשורת נלחמת בה מתוך רוע ולא מתוך בורות כבר שנים עד כדי אנטישמיות גמורה..
ראשית צריך להבין מה היא לאומיות, מה היא יהדות, ומה שונה ומיוחד בעם ישראל בקשר לשניים.
לאומיות הוא סיפור התהוותו של עם בארץ מסויימת על בסיס התרבות שהתפתחה בו וכוללת סממנים שונים בניהם: תרבות, שפה, גבולות, היסטוריה, וכו' משותפים.
בכל ארצות הלאום מלבד ישראל אין קשר בין הלאום לדת, ובתחום זה אצל עמים שונים היו שינויים במהלך ההיסטוריה כולל החלפת הדת מה שלא שינה את הלאום.
להבדיל, עם ישראל הפך לעם (כלומר לאומה לאומית) עם ועל בסיס קבלת התורה לפני כ-330 שנים לערך.
לכן הלאום שלנו מיוחד מכל העמים, שכן הדת הינה חלק אינטגרלי ממנו ולכן איננה ניתנת להפרדה.
ואגב, נושא ה"עם" הפלסטיני הינו שקר מוחלט שהומצא ע"י הערבים ואומץ ע"י גורמי שמאל בארץ מטעמים פוליטיים. גם עראפת ועוד הרבה "פלסטינים" הודו שארצות מוצאיהם היו מארצות ערב, ולכן שמות המשפחה מראים לרוב על ארץ המוצא, ורוב ורוב הישובים והכפרים שלהם קרויים ע"ש ישובים יהודיים עתיקים. בניגוד אלינו, אין להם שום היסטוריה, ממצאים ארכיאולוגיים כמו מטבעות, דגל, או כל סממן אחר של עם שהיה בא"י. די אירוני שרק השם פלסטין כבר אומר שהכל שקר מכיוון שאין את האות- פ' בערבית..
ואלייך טולה: תפיסתך על שאין אמת אחת נכונה ושגוייה- אמנם היו בחז"ל מחלוקות, אבל הלכה נפסקה ברוב המקרים כמו בית הילל המקל יותר. בעיקרי הדברים אין מחלוקות, אלא בפירטי הדינים. וישנו כלל ידוע כי: אלה ואלה דיברי אלוקים חיים, ולעתיד לבוא כאשר ההסתר יעלם מן העולם, הלכה תהיה כבית שמאי. באופן כללי אין אף שינוי בהלכה מאז חתימת הגמרא, מה שכן יש זה אופן הכלת ההלכה על מצבים או טכנולוגיות שהתפתחו (אבל בעצם הפסיקה אין שינוי).
ואז עולה השאלה כיצד יתכן, ואתן רק דוגמא אחת: נחלקו חכמים אם בניסן נברא העולם או בתשרי, ונפסק בתשרי. ואם כך, דעה אחת לפחות שגוייה.. אלא הפירוש העמוק יותר הוא כך:
עולם הנשמות נברא בניסן, והעולם הגשמי הזה בתשרי. בית הילל ובית שמאי ידעו את העובדות אבל חלקו מה מכריעים להלכה בפועל- האם ללכת אחר הנשמה או אחר הגוף ?- ונפסק אחר הגוף כיוון שכרגע אנו בעולם הגשמי (להבדיל מהעולם הבא בו הרוח תהיה דומיננטית הרבה יותר, והגוף כמעט יתבטל לנשמה). אז מי שלומד את טעמי המחלוקות, גם יכול להבין כיצד דברים שלכאורה סותרים מתיישבים, וכל העניין וטווח הפסיקה בדברים מסויימים קשורים לרמה הרוחנית של הדור, וכאמור בדור הירוד שלנו מקלים.
לא רוצה להעמיס, אבל מכיוון שמאוד כואב ואיכפת לי אשמח לענות גם על שאלות בנושא הגיור וכו'.
אין מטרתי להחזיר כאן בתשובה, אבל לכל הפחות להציג למי שמעוניין דברים בסיסיים ביהדות שהתקשורת נלחמת בה מתוך רוע ולא מתוך בורות כבר שנים עד כדי אנטישמיות גמורה..
נערך ע"י דור י 22/08/2021 13:35